رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آرام آرام در حال اوج گیری دوباره کرونایی هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 23 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: متاسفانه در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، شاهد اوج گیری دوباره هستیم.
وی یادآورشد: طبق این اعلام، شهرستان زرندیه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان اراک، ساوه، تفرش، فراهان، آشتیان و دلیجان در وضعیت نارنجی(پر خطر) قرار دارند.
وی تاکید کرد: متاسفانه علیرغم تاکید و توصیه های مکرر، ساده انگاری و خیال عبور از موج ‌پنجم باعث شد بلافاصله گرفتار موج ششم این بیماری شویم.
دکتر جمالیان ادامه داد: همچنین در این رنگ بندی، شهرستان های محلات، خمین، شازند، خنداب و کمیجان در وضعیت زرد هستند که با کوچکترین غفلت، آنها نیز به وضعیت نارنجی خواهند رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در هفته های گذشته به سمت عبور از موج پنجم در حال حرکت بودیم و همه شهرستان های استان از وضعیت قرمز خارج و کم کم تعداد شهرستان های دارای وضعیت زرد نیز در حال افزایش بود که متاسفانه به یکباره معادلات به هم ریخت و مجددا به سمت موج بعدی در حال حرکت هستیم.
وی از مردم استان خواست تا برای مواجه نشدن با موج سهمگین ششم، دستورالعمل های بهداشتی را به صورت جدی و بسیار سختگیرانه تر رعایت و دنبال کنند.
دکتر جمالیان گفت: اتصال پشت سر هم موج های کرونا، توان و انرژی مدافعان خسته سلامت را خواهد گرفت و این می تواند پیامدهای بسیار بدی را به دنبال داشته باشد.
وی یادآور شد: در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زدن واکسن نیز بسیار تاثیرگذار است و اولین و مهمترین علت در کنترل این بیماری به شمار می رود.
گفتنی است در اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی، رنگ قرمز به معنای خیلی پرخطر، نارنجی یعنی پر خطر و زرد به معنی خطر متوسط است و این نشان دهنده وجود خطر در همه‌ سطوح(خیلی پرخطر، پرخطر و خطر متوسط) کرونایی است بنابراین به جد از همه هم استانی ها درخواست می شود تا ریشه کنی کامل و رسیدن به وضعیت های عادی، همچنان پروتکل های بهداشتی و به خصوص زدن ماسک را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار