وزیر ورزش و جوانان گفت: شیوع ویروس کرونا، فعالیت ۶ هزار مکان ورزشی کشور را تعطیل کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 22 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حمید سجادی هزاوه در مراسم بهره‌برداری از مجتمع ورزشی خورشید در خمین افزود: پس از تکمیل پوشش واکسیناسیون کرونا، استخرها و سالن‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مباحث آموزشی پیشگیرانه کرونا بازگشایی می‌شوند.
وزیر ورزش وجوانان با بیان اینکه این مهم به‌صورت ویژه برای سالمندانی که از آب درمانی استفاده می کنند، در دستور کار قرار دارد یادآورشد:وزارت ورزش از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ورزش حتی با مبالغ محدود نیز استقبال می‌کند و حمایت لازم در این حوزه انجام می‌شود، انتظار می‌رود که در سایه حمایت‌های دولت، سرمایه‌گذاران این مجتمع‌ها افزایش تعرفه نداشته باشند.
وی با بیان اینکه حمایت‌های دولتی عاملی تشویقی به‌منظور مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه ایجاد و توسعه سالن‌های غیرتوپی، بدنسازی و سوارکاری می‌شود گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولتی، استفاده از توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ورزش امری ضروری است و این سرمایه‌گذاران نباید نگران مطالبات مالی باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی هم با بیان اینکه در سال‌های اخیر حوزه ورزش خمین با اقدامات خوبی همراه بوده است گفت: امکانات ورزشی زادگاه امام راحل با نیازها همخوانی ندارد.
علیرضا نظری با بیان اینکه تنها استخر سرپوشیده خمین سال‌ها است که به دلیل بازسازی تعطیل بوده و پذیرای علاقه‌مندان نیست افزود:از سرنوشت این استخر به‌خاطر تخصیص نیافتن اعتبارات خبری نیست.
وی با بیان اینکه ورزش لازمه زندگی مدرن است یادآورشد:باید امکانات مناسبی برای افزایش تحرک جسمانی مردم متناسب با تغییرات سبک زندگی لحاظ شود چراکه ورزش بهترین راهکار در مهار و کاهش آسیب‌های روحی و روانی است.
نظری با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا باید از حوزه ورزش برای نشاط افزایی بیشتر بهره برده شود افزود: ورزش همگانی و تحرکات بدنی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان خمین هم با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع ورزشی خمین از سال ۹۶ آغاز شده است گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است.
سعید امجدی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به مجتمع ورزشی خورشید آسیب جدی وارد کرده است افزود: درآمدزایی آن را مختل کرده و سامان امور نیازمند حمایت و کمک ویژه است،قهرمان پارا المپیک توکیو ۲۰۲۰ قهرمان دو و میدانی ناشنوایان، ۲ عضو تیم ملی تنیس از جوانان خمین هستند که نشان دهنده ظرفیت این شهرستان در حوزه ورزش محسوب می‌شود.
۱۳ طرح ورزشی در سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.
در این سفر وزیر ورزش و جوانان علاوه بر افتتاح طرح‌های ورزشی، در برنامه‌های مختلف از جمله نشست با هیات‌های ورزشی، سمن‌های حوزه جوانان، تشکل‌های مردمی حوزه ورزش و در همایش پیاده‌روی خانوادگی در دره گردو اراک حضور یافت.
شرکت در نماز جمعه و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حضور در همایش و جشنواره ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی روستای هزاوه و چندین بازدید از اماکن ورزشی استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار