معاون هماهنگی امور استانداری مرکزی گفت: اراک می‌تواند از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ 21 October 2021


به‌گزارش تابناک مرکزی،حسینی همزمان با روز ملی اراک در جشنواره ملی توسعه گردشگری پایدار و خلاق که با حضور جمعی از فرهیختگان و پژوهشگران و فعالان در حوزه گردشگری در بازار تاریخی اراک، سرای کتابفروشها برگزار شد افزود: جای یک ایونت و رویداد فرهنگی که بتواند برند شهر اراک باشد تاکنون خالی بوده است.
وی گفت: برگزاری این جشنواره در هر سال می‌تواند آغازی برای یک رویداد ملی در شهر اراک باشد.
حسینی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش دانش روز گردشگری، خلاقیت در کارآفرینی و اشتغالزایی در مقاصد نوین گردشگری دانست و افزود: این جشنواره در سه روز برنامه‌ریزی شده است موضوعاتی که در این جشنواره توسط اساتید عنوان خواهد شد موضوعات روز گردشگری است.
او یادآورشد: در این جشنواره ۱۵ استاد شاخص در زمینه گردشگری از کشورهای استرالیا، انگلیس، نپال و تهران به صورت اسکای روم سخنرانی خواهند کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در روز دوم این جشنواره اساتید بعد از بازدید از روستای هزاوه زادگاه امیرکبیر، نشستی در خانه تاریخی امیر کبیر خواهند داشت.
حسینی در ادامه افزود: روز سوم نیز پس از رونمایی از مستند طبیعت اراک که توسط محمد علی ایرانلو تهیه شده است، ۵ استاد در زمینه ژئوتوریسم و گردشگری خلاق از کشور اسلونی، تهران، شیراز و تبریز سخنرانی خواهند داشت.
در پایان مراسم افتتاحیه این جشنواره از ۱۳ نفر از فعالین گردشگری و فرهیختگانی که در این جشنواره همکاری داشته‌اند با اهدا تندیس و لوح تقدیر قدر دانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار