مدیر کل راه‌آهن اراک گفت: اراک زادگاه بسیاری از مفاخر کشور است و نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت کشور داشته است.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ 21 October 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی،حمید گوگوچانی در دومین روز از هفته فرهنگی اراک که طی آئینی در ایستگاه راه آهن برگزار شد افزود:پیگیری بهره برداری از قطار اراک - مشهد از جمله برنامه‌های اولویت‌ دار اداره کل این شهرستان است.
وی یادآورشد: بهره‌برداری و نگهداشت این خط نیازمند استقبال و حمایت شهروندان اراکی است.
وی با اشاره به افزایش جابجایی مسافر افزود:جابه‌جایی مسافر در راه آهن این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه حمل بار نیز توسط راه‌آهن این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته‌ است ادامه داد: حوزه استحفاظی راه‌آهن اراک، ۵۴۵ کیلومتر بوده و پنج استانِ مرکزی، لرستان، همدان، کرمانشاه و قم را پوشش می‌دهد.
مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: راه‌آهن این شهرستان دهمین منطقه از ۲۱ منطقه راه آهن کشور است که وظیفه جابه جایی بار را برعهده دارد.
سرپرست شهرداری اراک هم راه آهن را عامل رشد وتوسعه دانست وگفت: راه‌آهن از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار پیشرفت و توسعه شهر اراک محسوب می شود.
محمد جعفرپور با بیان اینکه راه آهن شناسنامه اراک است افزود: با بهره‌گیری هرچه بیشتر از راه آهن می توان زمینه رشد و پیشرفت این شهر را بیش از پیش فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار