رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک از جرای طرح "پرستار پیگیر" با هدف اقدامی برای تداوم مراقبت از بیماران نارسایی مزمن در بیمارستان ها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳ 18 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، صدیقه خلیلی افزود: این طرح به منظور مراقبت از بیماری‌های نارسایی مزمن قلبی و ریوی و سکته مغزی انجام خواهد گرفت.
وی یادآورشد: با توجه به ضرورت آموزش به بیماران مبتلا به بیماری های مزمن و سکته های قلبی بستری در بیمارستان و پیگیری وضعیت آنها پس از ترخیص، به منظور کاهش تعداد موارد بستری مجدد و مراجعات به اورژانس و همچنین، افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده هایشان، طرح "پرستار پبگیر" دسترسی به این اهداف را تسهیل کرده است.
وی تاکید کرد: با وجود تمامی درگیری ها و مشکلات فراوان در پیک چهارم و پنجم پاندمی کرونا، اقدامات موثر و چشمگیری از قبیل برگزاری ۱۰ دوره آموزشی (ترالی اورژانس، سی پی آر و مدیریت پرستاری و...)، ۳۶ بازدید مستمر و مداوم بر اساس برنامه زمان بندی شده از ابتدای سالجاری از مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته که هدف اصلی از این اقدامات تمرکز در ارتقا کیفیت مراقبت های پرستاری و خدمات ارائه شده است.
خلیلی ادامه داد: در پیک پنجم کرونا واحد و ارگان های مختلف در سطح استان در بحث تامین نیروهای انسانی یاری رسان دانشگاه علوم پزشکی اراک بودند که در این راستا سپاه ۷ پرستار، نیروی انتظامی ۳ پرستار و ۳ پزشک، شرکت نفت ۳ پزشک و ۲ راننده آمبولانس را در اختیار دانشگاه قرار دادند که علاوه بر این موارد همدلی و همیاری تعدادی نیروی جهادی نیز عبور از شرایط سخت پیک پنجم را هموار تر کرد.
گفتنی است که از ابتدای شروع روند واکسیناسیون حدود ۸۶ درصد از کارکنان بیمارستان های دولتی و ۸۰ درصد از سایر بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی واکسینه شده اند و به باقی کارکنانی که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشده اند، فرصت تزریق و دریافت واکسن را داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار