فردی که به بهانه اعزام افراد به زیارت عتبات عالیات و خرید خودرو، از ۳ نفر از شهروندان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با شگردهای مختلف کلاهبرداری کرده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس استان دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 17 October 2021


به گزارش تابناک مرکزی ، سرهنگ كارآگاه" کامیار چهری" افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان شازندی مبنی بر کلاهبرداری فردی از او به بهانه اعزام به عتبات عالیات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی یادآورشد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار با دادن وعده واهی سفر به عتبات عالیات با چرب زبانی از فرد مذکور وجه نقد دریافت کرده و پس از مدتي که دیگر فرد مذکور به تماس هایش پاسخ نمی دهد، او متوجه می شود که نه تنها اقدامی به منظور سفر او به اماکن مقدسه انجام نشده بلکه از وی کلاهبردای نیز صورت گرفته است.
سرهنگ چهری اظهار داشت: پس از تحقیات مأموران و استعلام های صورت گرفته ، مشخص شد که فرد مورد نظر از مجرمان سابقه دار و هم اکنون ساکن استان تهران می باشد که به قصد کلاهبرداری به استان آمده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: با تلاش های فراوان، سرانجام محل اختفای این فرد کلاهبردار در استان تهران شناسایی و پس از انجام هماهنگی های لازم و اخذ نیابت قضائی، در عملیات کارآگاهان پلیس در این استان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال داده شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: هنگامی که فرد دستگیر شده در بازجویی های فنی پلیس با مدارک و مستندات قانونی مواجه شد، سرانجام لب به سخن گشود و به کلاهبرداری از ۳ نفر از شهروندان به بهانه سفر به عتبات عالیات و خرید خودرو و اخذ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از آنان به این شیوه اعتراف کرد.
سرهنگ چهری با اشاره به ادامه داشتن تحقيقات تکمیلی این پرونده کلاهبرداری افزود: شهروندانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، می توانند با مراجعه به اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی پیگیر موضوع از طریق قانونی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار