مدير امور آب و فاضلاب تفرش گفت:این شهرستان به لحاظ اقليمي داراي منابع آبهاي سطحي است و به شدت از بارندگي ها بخصوص بارندگي برف در زمستانها تاثير مي پذيرد، كاهش بارندگي هاي اخير، مردم تفرش را با تنش آبي مواجه كرده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 17 October 2021

 

به گزارش تابناک مركزي ، مهندس سيد بابك غفاري به اقدامات انجام شده در راستاي مقابله با تنش آبي اين شهر و كاهش مشكلات مردم اشاره کرد وافزود : با توجه به اينكه ميزان آبدهي منابع تامين آب شهر دائماً در حال كاهش است، اين امور اقدام به اجاره ۴ حلقه چاه شخصي کرد و براي تأمين آب نقاط بالا دست شبكه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در شهر تفرش ناچار به جیره بندی شد.
مدير امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش انجام عمليات نشت يابي ، انجام اقدامات فني مانند نصب و تعويض چندين شير فلكه در شبكه توزيع آب ، مهيا كردن مقدمات حفر يك حلقه چاه جديد را از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي مقابله با تنش آبي طي تابستان سالجاري اعلام کرد و افزود : به دليل نياز به آبرساني سيار، يك دستگاه تانكر ۱۴ هزار ليتري براي اين منظور ، در اختيار اين شهرستان قرار گرفت .
وي با اشاره به اجراي طرح اضطراري آبرساني از خط هفتيان به شهر تفرش توسط شركت سهامي آب منطقه اي استان مركزي اظهار اميدواري كرد: با تدابير صورت گرفته و تلاش هاي این شركت ، به زودي اين طرح به بهره برداري رسيده و مشكل تامين آب شهر تا حدودي برطرف شود.
مهندس غفاري با اشاره به اقدامات صورت گرفته امور آبفاي تفرش در ۶ ماهه ابتداي سال جاري گفت : طي اين مدت دو هزار و ۶۲۵ متر اصلاح و توسعه خطوط انتقال و شبكه توزيع آب در شهر و روستاهاي تفرش انجام شده است و ۵ حلقه چاه كمكي جهت تامين آب شرب تجهيز شده است كه براي اين منظور يك هزار و ۳۸۰ متر لوله گذاري آب اجرا و ۵ تابلوي برق تهيه و نصب شد.
مدير امور آبفاي شهرستان تفرش از اجراي ۲۵۰ متر شبكه جمع آوري فاضلاب طي ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود : طي اين مدت ۵ كيلومتر شبكه فاضلاب شستشو و۱۷۵۰ منهول فاضلاب ، سمپاشي گرديد همچنين ۲۵ فقره دريچه منهول فاضلاب ، هم سطح سازي شد .
وی انجام ۱۰۵۰ مورد آزمايش ميكروبي و ۱۰ هزارو ۴۱۶ مورد تست كلر سنجي آب در شهر و روستاهاي شهرستان تفرش ، نصب دو دستگاه كلرسنج ديجيتال ، تعويض دو مخزن آب ژاول و ... را از ديگراقدامات مهم امور آب و فاضلاب شهر تفرش برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار