وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محلات به‌عنوان شهر گل ایران ظرفیت تولید و صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری در سال آینده را دارد که وزارت صمت برای فعال‌سازی این ظرفیت حمایت لازم را از شاغلان گل و گیاه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 16 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، رضا فاطمی‌امین شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی گل و گیاه محلات، افزود: شهرستان محلات علاوه بر گل و گیاه، کانون سنگ تزئینی ایران است که برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ در این شهرستان با دستاوردهایی همراه بود و مقرر شده به‌منظور رونق صادرات سنگ تا ۱۰ روز آتی نشست ویژه‌ای در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شود.
وی یادآورشد: علاوه بر تصمیم مذکور قرار است رئیس سازمان صمت استان مرکزی در یک برنامه یک ماهه با همکاری فعالان حوزه سنگ پیش‌نویسی از بحث فرآوری، صادرات و تولید سنگ تهیه کند و بعد از نهایی شدن در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.
فاطمی امین توضیح داد: استان مرکزی به‌لحاظ صنعتی از قطب‌های برتر کشور است و در زمینه ساخت ماشین‌آلات سنگین سبقه طولانی دارد و در خصوص رونق تولید برای صنایع مستقر در این خطه به دنبال تجمیع تقاضا هستیم و برای مثال در تضمین سفارش برای هپکو و سایر شرکت‌های مادرتخصصی، دولت در صدد رایزنی با مشتریان ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی است تا با حمایت مالی از متقاضیان، سفارش مناسب برای واحدهای تولیدی این استان فراهم باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مقوله تحریم‌ها نباید موجب شود که ساز و کارها و ظرفیت‌های داخلی کشور کمرنگ جلوه شود، باید از فرافکنی فاصله گرفت و فرصت‌های داخل کشور را در زمینه تولید و صادرات بارور کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از استان‌های برتر در حوزه صنعت و ماشین‌سازی به ویژه در اراک است و این استان به لحاظ سابقه و ظرفیت‌های صنعتی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و اولویت نخست ما حمایت از صادرات در حوزه گل و سنگ است.
وزیر صمت ادامه داد: در زمینه صنایع از جمله ماشین‌سازی به دنبال این هستیم که تجمیع تقاضا انجام شود به طوری که درباره شرکت هپکو به این صورت حمایت می‌کنیم تا فراخوانی زده شود و از بین شرکت‌های راه‌سازی و معدنی تعدادی از متقاضیان شناسایی و حمایت مالی و سفارش مناسبی برای این شرکت تامین شود که اکنون این شرکت نسبت به گذشته در وضعیت مناسبی قرار دارد و شاهد رونق این شرکت در سال آینده باشیم‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار