متولی سلامت استان مرکزی گفت: مردم کشور حوادث غیر مترقبه و رخدادهای طبیعی بسیاری را تجربه کرده‌اند و بر اثر وقوع این اتفاقات خسارات و تلفات جانی و مالی را متحمل می‌شوند که آمادگی برای مقابله این بلایای طبیعی ضروری است و می‌توان با ایجاد فرصت آموزش برابر برای همه این خسارات را کاهش داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 13 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: شایع‌ترین این حوادث عبارتند از زلزله، سیل، خشکسالی، فرونشست زمین، آفات محصولات کشاورزی و دامی، آتش‌سوزی جنگل‌ها می باشد که احتمال وقوع هر یک از آنها در هر زمانی در یکی از نقاط استان امکان وقوع دارد و به همین دلیل باید دستگاه های زیربط آمادگی لازم وبرنامه های از پیش تعین شده ای برای کاهش میزان و تعداد تلفات داشته باشند.
وی گفت: برخی از بلایای طبیعی، به طور غیر مستقیم، از قبیل بلایای ناشی از افزایش آلودگی هوا یا گرم شدن زمین و همچنین سیل ناشی از تخریب جنگل‌ها از این جمله هستند، که ناشی از عملکردهای انسانی هستند اما نکته مهم این است که این بلایا چه مستقیم و چه غیر مستقیم، سلامت افراد را تهدید می کنند و باید برای مواجهه و مقابله با آنها برنامه داشت.
وی یادآورشد: پس از وقوع یک اتفاق و پس از پشت سر گذاشتن شوک اولیه، بازگرداندن زندگی و معاش مردم به شرایط طبیعی از مهمترین دغدغه های تصمیم گیران به خصوص مسئولان حوزه سلامت است.
دکتر جمالیان افزود: از آنجا که بلایا حیات انسان را تهدید می کنند، بنابراین آماده بودن تنها راه دستیابی به نتایج بهتر است، برنامه ریزی صحیح قبل از وقوع بلیه و استفاده هماهنگ از منابع می تواند منجر به پاسخی موثر و مناسب به بحران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار