استاندار مرکزی گفت:انتظار می‌رود در آغاز به کار دولت سیزدهم قوانین اصلاح شود زیرا به دلیل برخی قوانین متضاد، اقتصاد کشور دچار آسیب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ 12 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده در مراسم گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات افزود: برای بهره‌برداری از معادن استان مرکزی، میان سازمان صنعت معدن و تجارت با منابع طبیعی هم به دلیل قوانین دست و پاگیر اختلاف نظرهایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید اذعان داشت که استان مرکزی از معدود استان‌هایی است که از ماده ۲۴ مکرر بهره‌گیری کرده است یادآورشد: دولت برای جبران کسری بودجه باید روزانه هزار میلیارد تومان نفت به فروش برساند که در شرایط کنونی با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه مردم ایران امکان پذیر نیست، با این نوسانات، اتکا بودجه کشور به فروش نفت یک بحث کاملا غیرمنطقی است.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید از معادن خدادادی با بهره‌وری بالا بیشترین بهره‌گیری را داشته باشیم گفت: راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور که امکان فروش نفت وجود ندارد، توجه ویژه به معادن است.
وی با بیان اینکه شرکت هپکو تامین کننده ماشین آلات معدنی و راهسازی کشور است افزود: فعالان بخش معدنی باید از این ظرفیت بهره‌گیری لازم را داشته باشند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه صادرات سنگ کشور سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیون دلار بوده که سال ۹۸ این رقم ۲۷۰ میلیون دلار برآورد شده است یادآورشد: چنان‌چه سهم کشورمان هشت درصد سنگ‌های دنیا باشد باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد حجم تجارت جهانی سنگ متعلق به ایران باشد که به واسطه قوانین دست و پاگیر و موازی این مهم تحقق نیافته است‌.
وی با بیان اینکه در استان مرکزی بیش از سه هزار واحد صنعتی فعالیت دارد گفت: همپای این صنایع بزرگ، در حوزه کشاورزی ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی وجود دارد و باید از این فرصت ارزشمند برای ورود به بازارهای جهانی بهره‌گیری کرد،مذاکره با سفرای خارجی از کشورهای چک، اندونزی، بنگلادش، آفریقای جنوبی و تاجیکستان فرصت مغتنمی برای گسترش فعالیت‌های تجاری کشور با طرف‌های خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار