خط تولید پرسلان پولیش شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهر صنعتی کاوه ساوه به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 12 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح این خط تولید درجمع خبرنگاران گفت: حرکت در راستای توسعه و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید و مانع زدایی از راهبردهای بنیاد بشمار می رود.
سید پرویز فتاح با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم با استفاده از تکنولوژی روز دنیا این خط تولید کاشی و سرامیک راه‌اندازی شد افزود:این خط تولید منطبق بر تکنولوژی روز دنیا و صد در صد به دست جوانان ایرانی محقق شده است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی جزو چند کشور نخست دنیا در تولید کاشی و سرامیک است یادآورشد: با توجه به ذائقه جامعه باید خط تولیدهای قدیمی جایگزین دانش روز دنیا شوند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: با ارتقای کیفی تولیدات و بهره‌گیری از دانش روز، امسال ۷۰ درصد از تولیدات شرکت کاشی و سرامیک سینا به خارج از کشور صادر و ۳۰ درصد در داخل عرضه شده است.
وی با بیان اینکه در خط مقدم تولید، تحریم‌ها رنگ و بوی خود را از دست دادند گفت:اعتماد رهبری به جوانان نتیجه داد و امروز با همت نخبگان پرچم استقلال و رفع تحریم را در واحدهای تولیدی شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در خط تولید جدید، ۲ میلیون مترمربع است تاکید کرد: با احتساب تولید سایر خطوط این شرکت به میزان ۷.۸ میلیون مترمربع، حدود ۱۰ میلیون مترمربع در این شرکت کاشی و سرامیک تولید خواهد شد.
فتاح با بیان اینکه ظرفیت کشور در تولید کاشی و سرامیک سالانه ۴۰۰ میلیون مترمربع است افزود: ۲.۵ تا سه درصد تولید کشور در این واحد تولیدی تامین می‌شود که وضعیت بازار داخل و خارج را متحول خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دولت قانون جامع تولید مسکن را ابلاغ کرده است اظهارداشت: بنیاد مستضعفان در راستای حمایت از دولت، زمین‌ را آماده کرده و در تامین مصالحی از جمله سیمان، کاشی و سرامیک، آرماتور و فولاد هم تلاش خواهد کرد،افتتاح این خط تولید بستر افزایش سالانه ۲ میلیون مترمربع تولید کاشی و سرامیک در کشور را فراهم می‌کند که برای ۳۶۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار