معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارزش مکشوفات عطاری های متخلف در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 11 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: طی بازرسی های صورت گرفته در ۶ ماهه ابتدایی امسال، در آمار بازرسی و اقلام مکشوفه ۵۰ درصد و ارزش اقلام مکشوفه ۸۰۰ درصد رشد داشته ایم.
وی یادآورشد: بازرسی های ویژه و به صورت مستمر و در راستای تشدید نظارت از مراکز عرضه سطح استان و باشگاه ها در شش ماه نخست سال انجام شه و همچنان هم انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: در این راستا ۶۰ مورد بازرسی از این مراکز صورت گرفته است که از این تعداد ۳۰ واحد به مراجع قضایی معرفی شده است.
دکتر علیمرادیان ادامه داد: در این بازرسی ها که به صورت سر زده انجام گرفت، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی و مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و با واحدین متخلف برخوردهای مناسب قانونی صورت گرفت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هدف از این بازرسی ها کاهش عرضه نا به جا و غیر قانونی اقلام ممنوعه و قاچاق و جلوگیری از توزیع نا به جا فراورده های دارویی در راستای کاهش مصرف خودسرانه فراورده های داروی و گیاهی است.عرضه خارج از ضوابط دارو و محصولات قاچاق و مخدر توسط عطاریها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت جامعه به حساب می آید.
دکتر علیمرادیان افزود: عطاری ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی بوده و حق عرضه و فروش داروهای گیاهی را ندارند و بسیاری از کپسول های گیاهی ، پودرها و معجون دست ساز حاوی محتویات نامشخص و خطرناک بوده که با نام فریبنده گیاهی بدون عارضه بسیاری از مشتریان را درگیر عوارض جبران ناپذیر خود می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار