رئیس اداره میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه از اتمام مرمت امامزاده فضل بن سلیمان در شهرستان ساوه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 09 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا ایاز افزود: بنای تاریخی امامزاده فضل بن سلیمان یادگاری از دوره سلجوقی است و بصورت برج مقبره در شهر آوه قراردارد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه این بقعه به شماره۱۳۰۷ در تاریخ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است یادآورشد: عملیات اجرایی انجام شده با مشارکت خیرین شامل: مرمت نازک‌کاری بدنه داخلی بقعه و ایوان ورودی، مرمت کف و جرزهای ایوان ورودی و ازاره، تعویض درب، اجرای آجر فرش پیرامون، بندکشی و تعویض آجر بدنه خارجی و گنبد در بخشهای مورد نیاز، اجرای کامل پوشش عایق نانو در سرتاسر گنبد و بدنه‌های خارجی بنا و جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت بوده است.
ایاز با تاکید بر اینکه مرمت امامزاده فصل بن سیلمان آوه سه ماه به طول انجامید، گفت: برای مرمت این بنای تاریخی که با مشارکت خیرین انجام شد افزون بر ۲ میلیارد ریال هزینه شد و نظارت بر عملیات اجرایی و مصالح به کار برده شده با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوه انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار