نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نیروی انتظامی باید اقتدار خود را در بخش‌های مختلف روز به روز افزایش دهد.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ 09 October 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه امنیت و اقتدار ایران با وجود ناآرامی‌های خاورمیانه مثال‌زدنی است افزود:اقتدار قوای مسلح کشور و استان مرکزی در حوزه نظامی، انتظامی و امنیتی زبانزد جهان است.
وی با بیان اینکه توانمندی کشور در ابعاد مختلف قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست یادآورشد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل الگویی متعالی در حکومتداری دینی ایجاد کرد که شالوده آن بر عزتمندی، غیرت دینی و ظلم ستیزی است.
وی افزود: این الگو با تکیه بر آموزه‌های اسلامی اکنون موتور پیش برنده است که آثار آن تا مرزهای اسرائیل، جنوب لبنان، یمن و نقاط دیگر دنیا مشهود است.
امام جمعه اراک ادامه داد: اسلامی که در جمهوری اسلامی ایران حاکم شده به معنای واقعی است که به رهبری امام راحل، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، علمای بزرگ و خون شهدا نقش‌آفرین شده واثربخشی اسلام واقعی در ایران موجب حیات طیبه ملت شده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: همه باید قدردان انقلاب اسلامی باشند و در پاسداری از ارزش‌های آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی هم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آئین فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های افسری، امنیت یک کشور را زیرساخت همه فعالیت‌ها برای پیشرفت عنوان کرده‌اند گفت: این مهم در ایران اسلامی امری عادی است زیرا که امنیت این کشور در قبضه نیروهای مسلح آگاه و خودساخته است.
سردار حسن مفخمی شهرستانی با بیان اینکه نیروی انتظامی حافط امنیت، مظهر اقتدار است افزود:این نیرو با همه توان در راستای برقراری امنیت انقلاب، اسلام و مردم می‌کوشد وبا نحوه کارکرد و ماموریت‌ها به‌گونه‌ای عمل می کند که در چشم مردم ستون‌ امنیت و مظهر رحمت نظام اسلامی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه شعار هفته ناجا در سال ۱۴۰۰ «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است یادآورشد: در این راستا استفاده از هوش فردی و سازمانی برای ارائه خدمت و تامین امنیت پایدار ملاک است.
سردار مفخمی شهرستانی با بیان اینکه پلیس می‌کوشد تا با تمام امکانات و ظرفیت‌های لازم فناوری پایه را برای ارائه خدمات به مردم به کار گیرد افزود: نیروی انتظامی پناهگاه مردم است و هر فردی در جامعه مطالباتش در حوزه امنیت را با پلیس در میان می‌گذارد و این حوزه برای تامین امنیت پایدار اعتماد عمومی و برخورداری از سرمایه عظیم اجتماعی همواره در صحنه است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه حداقل سه هزار خدمت از طریق سامانه‌های مختلف پلیس در شبانه‌روز به شهروندان استان مرکزی ارائه می‌شود گفت: این خدمات در حوزه‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی در بستر هوشمند پلیس است.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند در استان مرکزی و شهرستان‌های ساوه، خمین، دلیجان، محلات که در واقع بستر فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان است گفت: مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور استان و نظارت و پایش تصویری و هدایت عملیات، تجهیز پلیس به ابزار هوشمند دوربین البسه برای ثبت و ضبط تمام ماموریت‌های پلیسی، دست افزار برای اعمال قانون هوشمند و راه اندازی سیستم هدایت هوشمند واحدهای کشت انتظامی به ترافیکی و امنیتی در راه اندازی سامانه ترخیص خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک، بخشی از اقدامات ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی در راستای راهبرد پلیس هوشمند است.
وی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های پایش تصویری معابری شهری و برون شهری و استفاده از ۳۱۱ دستگاه دوربین و نصب و راه‌اندازی دوربین‌های پایش تصویری، راه‌اندازی سامانه احراز هویت در دفاتر پلیس +۱۰ استان، راه‌اندازی سامانه پنل پیامکی و برای افراد ناشنوا و سخت گویش در مرکز فرماندهی و کنترل استان و امکان تلفنی اینگونه امداد خواهان به ارسال پیامک برای کاهش هرینه‌ها با شماره ۱۱۰۸۶ ‌و راه اندازی ارتباط بی‌سیمی با تمام سازمان‌های خدماتی و امدادی و تغییر رویکرد خدمات حضوری به خدمات غیرحضوری در بستر اینترنت با تولید اپلیکیشن پلیس من و اشراف به تمام راه‌های استان را از دیگر اقدامات نیرو انتظامی استان مرکزی برشمرد وگفت:راه‌اندازی سامانه نما برای شناسایی و عودت اموال بلاصاحب به مال‌باختگان، راه‌اندازی فوریت‌های پلیس سایبری و پلیس فتا در شهرستان‌های تابعه و راه‌اندازی سامانه باربری بین مجموعه انتظامی استان مرکزی با دستگاه قضایی، بخش دیگری از اقدامات ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی در راستای راهبرد پلیس هوشمند است.
تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و نیروهای برتر انتظامی در رده‌های مختلف ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دیگر برنامه‌های صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار