فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:در این هفته ۲۲۰ برنامه با ۲۹ عنوان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 09 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران در اراک،با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی وقوع شرارت در استان بر اساس آمارهای نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل
افزود: زورگیری، گرفتن باج‌ و چاقوکشی از جمله جرایم مربوط به شرارت است که در استان با کاهش چشمگیری همراه است.
وی با بیان اینکه سرقت یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان مرکزی است یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون وقوع سرقت در این استان ۲۲ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه برخی بزه‌ها مانند سرقت به عنف احساس ناامنی بیشتری را در جامعه ایجاد می‌کند افزود: این مهم در این استان نسبت به مدت مشابه قبل ۲ درصد کاهش دارد و کشف سرقت‌های این بخش چهار درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی سرقت‌های مسلحانه و۳۷ درصدی سرقت احشام در استان مرکزی در این مدت گفت: نزاع و درگیری دسته‌جمعی در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۳۵ درصد و نزاع ودرگیری فردی ۶ درصد کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه کشف موادمخدر در این استان به افزایش ۲۷ درصدی همراه است گفت:دستگیرشدگان معتادان وخرده‌فروشان موادمخدر ۲۱ درصد افزایش و دستگیری قاچاقچیان نیز ۲۷ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سال گذشته در استان مرکزی وقوع قتل بود گفت: این مهم در سال جاری با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل همراه شده است.
وی با بیان اینکه جرایم جعل در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ درصد و کلاهبرداری ۱۹ درصد افزایش داشته است افزود: کشفیات جرایم این حوزه‌ها با افزایش ۲۰ درصدی همراه است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآورشد: ۷۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق امسال در این استان کشف وضبط شده که کشف این کالاها نسبت به مدت مشابه قبل ۷۹ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون با افزایش ۱۶ درصدی همراه است اظهارداشت: کشف جرایم این حوزه هم ۹ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد:وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت درون شهری استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ درصد و حوادث برون شهری ۲ درصد کاهش یافته که در مجموع کشته‌شدگان حوادث رانندگی این استان با کاهش پنج درصدی همراه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار